سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

مصاحبه دکتر سعید محمد در خصوص روابط ایران با همسایگان در هشت ساله گذشته

 به گزارش مسیرنیوز دکتر سعید محمد در خصوص روابط ایران با همسایگان در هشت ساله گذشته اظهار داشت : متاسفانه در دولت های یازدهم دوازدهم ، تمام دغدغه های دولت معطوف به برجام بوده و فقط به عنوان پیمانکارِ برجام عمل کردند و تمام ظرفیت های پیرامون کشور نه تنها به دست فراموشی سپرده شد بلکه بعضی از این روابط با همسایگان و ظرفیت ها تخریب توسط دولت تخریب شد .
دکتر سعید محمد با اشاره به روابط ایران و چین گفت: چین همواره کشوری بوده است که در زمان تحریم توانسته به کمک ایران بیاید و منافع دو جانبه ای در زمینه های اقتصادی داشته ایم و همچنین در یک سری از موضوعات در مقابل استکبار هم‌سو بوده ایم.
اما متاسفانه شاهد آن بودیم که قریب به یک سال جمهوری اسلامی ایران در چین سفیر نداشت و بعداز آن سفیر انتخاب شده پس از ده روز برکنار شد و باز هم انتخاب سفیر بعدی جمهوری اسلامی ایران در چین با فاصله زمانی زیادی صورت گرفت .
وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت دهم و یازدهم حتی در جزئی ترین پروتکل های این وزارت خانه در سفر رئیس جمهور چین به ایران قصور و کوتاهی کرد تا آنجایی که دولت چین معتقد به آن شد که جمهوری اسلامی ایران قصد رابطه با چین را ندارد .
و به همین علت روابط چین با عربستان قدرت گرفت و پیمان های بلند مدت بین چین و عربستان صورت بسته شد .
دکتر سعید محمد همچنین اضافه کرد: دولت ارتباط با همسایگان را رها کرد در صورتی که ظرفیت وسیعی در این ارتباطات برای کشور وجود داشت .
و با هر یک از کشورهای همسایه در این دوره ها درگیری هایی به وجود آمد .
با دولت های ترکیه و ترکمنستان در موضوع گاز ، با دولت هاب تاجیکستان ، ارمنستان و آذربایجان در موضوع برق به مشکل خوردیم و حتی کشورهای روسیه و قطر در زمان تحریم کشورشان به صورت رسمی اعلام و درخواست کردند که جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه صادرات خود را به این کشورها قوت ببخشند که متاسفانه با کوتاهی دولت و نگاه خوشبینانه آن به غرب و برجام از این ظرفیت‌ها استفاده نشد .

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید