سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

درخواست جوانان از دکتر سعید محمد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

جناب آقای دکتر سعید محمد  سلام علیکم احتراماً همانگونه که استحضار دارید گفتمان دولت‌های روی‌کارآمده در نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ‌گاه به‌طور کامل با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی منطبق نبوده و ضعف‌های اندیشه‌ای و اجرایی دولت‌های مختلف، به مرور زمان سبب ایجاد خلل در کارآمدی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام شده‌اند. این امر سبب شده تا روی کار آمدن یک دولت پرتوان و مکتبی تحت عنوان «دولت جوان حزب‌اللهی» بیش از پیش ضرورت و اهمیت یابد. مسئله‌ای که در سال‌های گذشته همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

طبق اصول قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت مسئول اجرای قانون اساسی است. علاوه بر این دولت بازوی اجرای سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه‌های بالادستی و کلان کشور نیز هست. به عبارت دیگر دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی دارای بیشترین قدرت اجرایی و بالاترین جایگاه سیاسی در بین قوا هستند؛ امری که با توجه به سوابق دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی علاوه بر داشتن ثمرات مثبت، آسیب‌های بی‌شماری را نیز به همراه داشته است. یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در موضوع دولت، تفاوت نظر در مبانی انقلاب اسلامی و به دنبال آن حرکت بر خلاف سیاست‌‌ها و خط مشی‌های کلان نظام است. به دیگر معنا تفاوت‌های بنیادی در نوع نگاه به هنجارهای نظام از یک طرف و برخورداری از بسط ید در تمامی امور اجرایی کشور از طرف دیگر، باعث شده تا دولت مطلوب و متناسب با ساختاری سیاسی جمهوری اسلامی شکل نگیرد و جایگاه قانونی دولت در قانون اساسی محقق نشود.

نگاهی به منظومه فکری رهبران انقلاب اسلامی نشان می‌دهد در صورتی که دولت انتخابی مردم هم‌راستا با مبانی مکتبی و انقلابی باشد، شرایط کشور در حوزه‌های گوناگون رو به بهبودی خواهد رفت اما در صورت روی کار آمدن دولتی با ویژگی‌های غیرمکتبی، کشور را به بن‌بست می‌کشاند؛ مسئله‌ای که در دولت‌های جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۰ تا کنون به خوبی مشهود است. منظور از واژه «جوان» در دولت جوان حزب‌اللهی دولتی برخودار از روحیه جهادی، بانشاط و پرتلاش و دارای انگیزه جهت حل مشکلات کلان کشور است. چنین دولتی در بزنگاه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی به جای بهانه‌تراشی برای فرار از مسئولیت، از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور و محیط پیرامونی آن برای رفع موانع حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت اهداف مادی و معنوی خود، بهره می‌برد.

بدون شک نگرش رهبر معظم انقلاب بر سپردن امور به جوانان شایسته انقلابی و صاحب صلاحیت است که در تعریف رکن انقلابی بودن عبارت دولت جوان حزب‌اللهی باید بیان کرد بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، دولت حزب‌اللهی عبارت است از: «دستگاه مدیریتی تحقق ارزش‌ها و مسئول اجرای قانون اساسی که ارکان مختلف آن معتقد به اصول و مبانی انقلاب اسلامی باشد.» به عبارت دیگر پشتوانه چنین دولتی، اعتقاد به مبانی ناب و قاطع حکومت اسلامی است و دغدغه اصلی این دولت حل مسائل مردم و انقلاب اسلامی بر اساس نظامات برآمده از اندیشه اصیل انقلاب اسلامی است. طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، اگر دولت از خصیصه «روحیه انقلابی و اسلامی عمیق» بهره‌مند باشد، تمام برنامه‌ها و اهداف آن دولت در حوز‌های روبنایی جامعه مثل اقتصاد تحقق می‌پذیرد. لذا نظر به تجارب ارزشمند حضرتعالی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و اقتصادی و به خصوص مبارزه جدی با فساد در سنوات گذشته، و درایت و مدیرت عالی و انقلابی که در حضرتعالی سراغ داریم، ما جوانان ایران اسلامی به نمایندگی از آحاد توده مردم از حضرت عالی می‌خواهیم که با قدرت و توان هرچه بیشتر نسبت حضور رسمی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی نموده و انشالله سکان اجرایی کشور را به دست بگیرید و مثل گذشته دین خود را به نظام و انقلاب و مردم و شهدا و رهبری ادا کنید.

والسلام

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی