سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

«خودباوری» در مدیریت دکتر محمد: آزاد راه غدیر

خودباوری ملی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به این معناست که شایستگی‌ها و توانمندی‌های کشور خود را باور کنیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم از این توانمندی‌ها در جهت نیلِ به یک «ایران قوی» استفاده کرده و به اهدافی که برای کشورمان تدوین و تنظیم شده، دست پیدا کنیم. همچنین همه آحاد ملت معتقد باشند که ایرانی توانمند است و می‌تواند مشکلات خودش را حل کند.

🔷از بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌های خودباوری ملی، مقوله «توسعه درون‌زای» کشور در بسیاری از حوزه‌های زیرساختی در سایه تحریم و تهدید بین‌المللی طی چهار دهه پس از انقلاب است.

🔶در این زمینه مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با هیئت دولت در ۶ شهریور ۱۳۹۹ می‌فرمایند: «در مسائل اقتصادی کشور، اقتصاد کشور را مطلقاً به تحوّلات خارجی نباید پیوند زد؛ یعنی شما برنامه‌ریزی اقتصادی را مطلقاً موکول و منوط نکنید به اینکه تحریم‌ها برطرف بشود، یا کاهش پیدا کند؛ نه، فرض را بر این بگذارید که تحریم‌ها بنا است دَه سال بماند. برنامه‌ریزی اقتصادی بایستی بر اساس امکانات درونی، درون‌زایی و به ظرفیّت‌های داخلی تکیه ‌کردن، انجام بگیرد».

🔶خودباوری در رسیدن به توسعه‌درون‌زا دُکترینی مبتنی بر درونزایی، پیشبرد، همبستگی و پیوستگی اقتصاد در داخل است. بنابراین اقتصاد کشور از آسیب‌پذیری مصون می‌ماند، در برابر تحریم‌های یک‌جانبه می‌تواند مقاومت کند و همزمان رشد اقتصادی‌اش مختل نشود.

🔷دکتر محمد از سال ۱۳۹۷ تا زمان «استعفایش» به‌خاطر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به مدت دو سال فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا بود. با بررسی اجمالی کارنامه درخشان ایشان می‌توان پی‌ ب‍ُرد که یکی از شاخصه‌های اصلی دوران مدیریت انقلابی-جهادی‌اش، تقویت «روحیه خودباوری ملی» است. ‏ایشان راه‌حل مشکلات اقتصادی را در شکوفایی ظرفیت‌های عظیم طبیعی و انسانی داخل و اعتماد به نخبگان جوان می‌داند.

♦️‏دکتر محمد به «ایران قوی» اعتقاد دارد. به‌طوری که بارها مبتنی بر این قائده کارآمدی‌ و خودباوری‌اش به ایرانی آباد و آزاد را اثبات کرده است.

🔷نمونه عینی و ملموس این خودباوری، آزاده راه غدیر است که در اوج تحریم‌های همه‌جانبه و عدم تامین منابع مالی توسط دولت، بامدیریت ایشان در قرارگاه خاتم الانبیاء تکمیل و به منصه‌ی ظهور رسید.

🔶آزادراه غدیر موسوم به «آزاد راه آبیک -چرمشهر» یکی از پروژه‌های بزرگ آزادراهی کشور است که گره‌گشای ترافیک استان‌های تهران، البرز، قزوین و حتی استان مرکزی است.
این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۷ هزار میلیارد تومان با مدیریت دکتر محمد ساخته شده است.

🔷اقای دکتر روحانی رئیس جمهور در روز افتتاح این پروژه عظیم، با قدردانی از تیم تحت مدیریت دکتر محمد تاکید کرد که: «افتتاح ۱۸۵ کیلومتر آزاد راه طی یکسال در کشور آن هم در جریان جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان، یک موفقیت در سال جهش تولید برای کشور است».

🔶🔷♦️این موفقیت ناشی از تکیه و اعتماد محمد و یارانش به جوانان داخلی است.

مهرشاد غفاری‌زاده
دانشجوی دکتری روابط‌ بین‌الملل اصفهان

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید