سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

انتقادات از عملکرد دولت حرف دل مردم است

 بر اساس نظر سنجی‌هایی که توسط مراکز معتبر درباره میزان مشارکت در انتخابات ماه جاری انجام شده است، میزان مشارکت مردم تا کنون درصد پایینی است که این موضوع تبدیل به دغدغه ای برای بسیاری شده‌است؛ یکی از دلایلی که شاید بتوان برای عدم تمایل مردم به مشارکت در انتخابات برشمرد، اعتبار زدایی‌هایی است که نسبت به دولت انجام شده‌است؛ به نظر شما انتقاداتی از دولت و مجلس مطرح می‌شود و جنابعالی نیز اخیرا مطالب در این رابطه مطرح کرده‌اید و عملکرد این دو نهاد را بارها زیر سوال برده‌اید چه تأثیری در اعتبار زدایی از نهادهایی همچون دولت و مجلس و به تبع آن کاهش مشارکت مردم در انتخابات دارد؟

- به نظر من این انتقادات حرف دل مردم است؛ زمانی است که شما خلاف نظر مردم بحثی را مطرح کنید، امکان دارد منجر به کاهش مشارکت مردم شود، اما اگر شما از زبان و دل مردم صحبت کنید، فکر می‌کنم موجب افزایش مشارکت می‌شود. افزایش مشارکت باید در این جست و جو شود که اگر انشاالله در کاندیداهای تائید صلاحیت شده، تنوع و تکثر دیده شود، مردم علاقه‌مند می‌شود که پای صندوق‌های رای بیایند؛ آنها باید ببیند حرف دل‌شان توسط کاندیداها مطرح می‌شود و در این افراد صداقت وجود دارد؛ مثلاً کسی که احتمال دارد خودش مرتکب فساد شده باشد، هیچ گاه نمی‌تواند به مردم قول بده که من با فساد مبارزه می‌کنم. مردم باید ببینند که شاخص‌هایی که رهبری فرمودند در کاندیداهای‌شان وجود دارد ؛ اگر این‌چنین شود حتماً مشارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت.

 پیشنهاد جنابعالی برای جذب کسانی که به مرحله بی تفاوتی نسبت به سرنوشت انتخابات رسیده‌اند، چیست؟

- البته تا کنون نظرسنجی‌هایی که انجام شده است با وجود اینکه هنوز شور انتخاباتی ایجاد نشده حدود ۵۰ درصد مشارکت اعلام شده است.

 شما مشارکت ۵۰ درصدی را کافی می‌دانید؟

- خیر؛ هنوز احراز صلاحیت‌ها اعلام نشده است؛ اگر در احراز صلاحیت‌ها تنوع و تکثری که عرض کردم اتفاق بیفتد و کاندیداها بتوانند برنامه‌های خود را خوب به مردم عرضه کنند و مردم ببینند که با این برنامه‌ها مشکلات‌شان قابل حل است، فکر می‌کنم شاهد ایجاد جنبش و جوش خوبی طی یک ماه آینده باشیم. خواهش من نیز از مردم این است که گرچه دغدغه و گلایه‌هایی از کارگزاران دارند، اما پای صندوق‌های رای بیایند و بدانند که حضورشان در انتخابات باعث تقویت دولت آینده‌ای می‌شود که می‌خواهد به آنها خدمت کند. به‌نظر من مردم نباید با رای دادن یا ندادن دغدغه مندی خود را مطرح کنند، بلکه باید مشارکت در انتخابات را یک پیش‌فرض بدانند؛ چرا که دولتی که روی کار می‌آید، دولت همه است.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید

مطالب پیشنهادی