سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

مسائل محیط زیستی نباید سیاسی شود

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص): گفت: بحث توجه به محیط زیست یک بحث حاکمیتی است و قوای سه گانه باید از تمامی ابعاد به این مسئله دقت داشته باشند. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست محیط زیستی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست برای ما یک بحث ارزشی و اعتقادی است که ریشه در اعتقادات اسلامی دارد، گفت: بررسی وضعیت شاخص‌های زیست محیطی از سال 2006 تا سال 2016 بیانگر نزول و 23 رقمی شدن رتبه ایران در بین 180 کشور جهان است که نگران کننده تلقی می‌شود. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بیان لزوم آسیب شناسی دقیق افول جایگاه کشور در عرصه محیط زیست گفت: بحث توجه به مجیط زیست یک بحث حاکمیتی است و قوای سه گانه باید از تمامی ابعاد به این مسئله دقت داشته باشند.

*مسائل محیط زیستی نباید سیاسی شود

محمد در تشریح اینکه در حوزه محیط زیست نیاز به چه فعالیت‌هایی داریم، گفت: هم در بحث پیرامون قوانین، هم در بحث‌های کیفری و در نهایت در مسئله اجرا نیاز به توجه ویژه به مسائل زیست محیطی داریم.

وی در بیان چالش‌های روز محیط زیست کشور افزود: نباید مسائل محیط زیستی به مسائلی جناحی و سیاسی بدل شود اما متاسفانه یکی از چالش‌های جدی کشور در این حوزه سیاسی شدن مسائل زیست محیطی است.

*ساختار حکمرانی محیط زیست در کشور جزیره‌ای است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت بومی‌سازی دانش محیط زیست اشاره کرده و گفت: استفاده از تجارب جهانی در مسئله محیط زیست بسیار اهمیت دارد اما باید بدانیم، بومی سازی این دانش راه ارتقا سطح حفاظت از محیط زیست در کشور است.

محمد در توضیح این نکته که محیط زیست در کشور ما درگیر مدیریت جزیره‌ای است، تاکید کرد: ساختارهای بخشی نگر در این حوزه باید با تعامل به مدل مدیریتی جامع در این حوزه دست پیدا کنند.

*باید برای ساختار محیط زیست کشور انگیزه ایجاد شود

محمد در بیان راهکار به منظور تغییر دیدگاه حکمرانی کشور نسبت به مسائل زیست محیطی گفت: باید بتوانیم مسئله محیط زیست را در بندهای هزینه‌ای و درآمدی ساختارهای ذی‌نفع وارد کنیم و از این طریق زمینه ایجاد انگیزه برای مدیریت یکپارچه را تقویت نماییم.

وی  در بیان فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ارتباط با مسائل زیست محیطی بیان کرد: قرارگاه خاتم صیانت از محیط زیست را وظیفه اعتقادی خود می‌داند و در تمامی پروژه قصد ارائه آن را دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در ارتباط با مدل‌های فعالیت این نهاد گفت: در پروژه‌هایی که با قرارداد 3 عاملی و 2 عاملی منعقد می‌شود، مسائل محیط زیستی در قالب فعالیت کارفرما و مشاور تعیین تکلیف شده و قرارگاه به عنوان پیمانکار نقش زیادی در این مسائل ایفا نمی‌کند.

*یکی از هدف ساخت آزادراه غدیر کاهش آلودگی هوای تهران و البرز است

محمد با اشاره به اینکه اگر پروژه‌ای پیوست محیط زیستی و اجتماعی نداشته باشد، قرارگاه روند ساخت آن را برای تعیین تکلیف متوقف می‌کند، گفت: در بخشی از پروژه‌ها نظیر پروژه‌های انتقال که در حین ساخت با مشکلات محیط زیستی مواجه می‌شویم، علی رغم ضرر اقتصادی پروژه را متوقف می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)  در پایان با اشاره به اینکه در قراردادهای مالکیتی قرارگاه، مسئله محیط زیست به طور کامل دیده می‌شود گفت: اخیر آزادراه غدیر با هدف کاهش چشمگیر ترافیک و آلودگی هوای استان تهران و البرز به صورت مالکیتی توسط قرارگاه خانم بهره برداری رسید که نشان‌ دهنده اهمیت این حوزه برای ما است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید