سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

قرارگاه خاتم الانبیا بازوی اجرایی دولت‌ها است

سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا  در برنامه "نگاه یک" تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا در طول ۳۰ سال فعالیت خود دستاوردهای زیادی داشته است که مهمترین دستاورد این بود که کشور به یک روحیه خودباوری رسیده است.محمد بیان کرد: اثبات واژه ما می‌توانیم، راه نجات کشور است و امروز قرارگاه خاتم توانسته این واژه را به اثبات برساند و در حوزه‌های تحت فعالیت خود الگوسازی و ظرفیت سازی کند و از ظرفیت‌های موجود در کشور، زنجیره ارزش را در بخش‌های گوناگون تکمیل کند. او ادامه داد: در بخش‌هایی که کشور در آن به خودکفایی رسیده، دشمن مأیوس و ناامید است و در آن حوزه‌ها هیچ حرفی از تحریم مطرح نمی‌کند.

قرارگاه خاتم الانبیا بازوی اجرایی دولت‌ها است

او در خصوص اینکه گفته می‌شود ۴۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار قرارگاه است؟ توضیح داد: افراد مغرض بر علیه قرارگاه برنامه‌هایی دارند که نشان دهنده این است ما راه درستی را طی می کنیم .قرارگاه بازوی اجرایی دولت‌ها است و در همه دولت‌ها خدمت گذار بوده ایم و پشتوانه قوی برای آن هستیم.

محمد افزود هیچ عرصه‌ای نیست که قرارگاه در آن نقشی نداشته باشد. اینکه سهم قرارگاه چقدر است، در قانون بودجه ردیف پروژه‌ها مشخص است و اگر جمع زده شود کاملا شفاف است.

این مقام مسئول ادامه داد: سهم بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان است که  ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی قرارگاه است که ۳.۵ تا ۴ درصد از کل بودجه عمومی کشور است.

محمد بیان کرد: بودجه‌های غیرعمرانی هم داریم. سرجمع بودجه قرارگاه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم را الزاما در حساب ۲۵۰ خزانه دولت گردش می‌دهیم. این مبلغ نسبت به کل پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی زیاد نیست و دلیل نقش پررنگ قرارگاه در طرح ها این است که ما در هر شرایط سختی فعالیت می‌کنیم.

او افزود : ورودی قرارگاه از خزانه دولت است بنابراین یک فرد ذی حساب از طرف وزارت اقتصاد در قرارگاه مستقر است و تمام موسسات و شرکت‌های ما عامل ذی حساب دارند و پول ما منطبق بر قوانین کشور است و دیوان محاسبات هم  بر هزینه کرد ها نظارت دارد. گزارش حسابرسی قرارگاه در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود. محمد تاکید کرد: عملکرد مالی قرارگاه شفاف است اما وقتی در تحریم هستیم و دشمن ما را رصد می‌کند اینکه تمام عملیات را در معرض عموم قرار دهیم منطقی نیست اما در برابر سیستم‌های رسمی نظارتی شفاف هستیم. او ادامه داد : سال گذشته سرجمع ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات و ۹۰۰ میلیارد تومان بیمه پرداخت کرده ایم.

سوءمدیریت، دلیل مشکلات استان خوزستان

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص نقش این قرارگاه در استان خوزستان و اینکه چرا هر از گاهی مردم خوزستان دچار مشکل می‌شوند گفت: مردم اهواز حق بزرگی به گردن کل کشور دارند. زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می کنند اما منابع مالی اولویت دوم است در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد .

او ادامه داد: قرار بود سیستم فاضلاب شهر تکمیل شود، اما به اشتباه هزینه شد و خروجی نداشت. فاضلاب شهر اهواز فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. دفع آب سطحی هم نیاز این شهر است.

محمد با اشاره به ورود قرارگاه به این موضوع گفت: به صورت اضطراری نقاطی شناسایی شد تا از آن انتقال آب سطحی به کارون داشته باشیم، اما  این راه حل دائم نیست. قرارگاه هر کجا بحرانی اتفاق بیفتد به دلیل تجهیزاتی که دارد ورود پیدا می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات استان خوزستان تخصیص داده شده است. ساخت ۴۰ درصد از سیستم فاضلاب شهر اهواز به ما واگذار شده است.

او در خصوص سایر پروژه‌های قرارگاه در این استان تصریح کرد: طرح غدیر مربوط به انتقال آب ، طرح محرومیت زدایی در اهواز و بحث  ساماندهی حاشیه شهر و ترمیم معابر و پروژه‌های سنگین نفت و گاز از جمله مواردی بوده که قرارگاه به آن ورود پیدا کرده است.

جزئیات پروژه‌ راه آهن خواف-هرات

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در خصوص پروژه‌ راه آهن خواف هرات توضیح داد: از مزیت‌های رقابتی این طرح، قرار گرفتن کشور در کریدور غرب به شرق و همان راه ابریشم قدیم است.

او تصریح کرد: قرارگاه خاتم، ۴ هزار کیلومتر از کل ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن کشور را اجرا کرده است . راه آهن چابهار-زاهدان را هم در دست داریم که با تکمیل این بخش و راه آهن خواف-هرات ، مسیر ترانزیت به آسیای میانه کوتاه شده و اتصالات به کشورهای همسایه برقرار می شود.

محمد ادامه داد: ۲۲۵ کیلیومتر حدفاصل خواف به هرات بود. دو قطعه آن که در ایران بود تکمیل شده بوده بود. قطعه سوم ۶۸ کیلومتر در افغانستان تا روزنک را هم به تازگی به  بهره برداری رساندیم. این پروژه‌ مزیت‌های زیادی برای افغانستان  دارد و همچنین باعث پررنگ شدن نقش ترانزیتی ایران در منطقه خواهد شد.

ضرورت تکمیل زنجیره ارزش افزوده کالاها در کشور

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه برنامه تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط خوبی با دولت فعلی داریم و در بسیاری از بخش ها کمک رسان دولت بوده ایم.

او اظهار داشت: از سال ۸۶ موسسات و مدیران عامل ما تحریم شده اند اما قراگاه به شدت توانمندتر شده است.

محمد تاکید کرد : برای افزایش توان داخل باید زنجیره ارزش کالاهای تولیدی در کشور تکمیل شود به طور مثال اگر در حوزه فولاد یا مرغ، زنجیره تکمیل نباشد کل محصولات وابسته به یک محصول خارجی باقی می مانند.

این مقام مسئول در خصوص صنعت خودروسازی و مشکلات این بخش گفت: این صنعت علاوه بر اینکه از دانش روز در آن استفاده نمی شود، ساختار معیوبی هم دارد.

او ادامه داد: در برخی موارد قطعه ساز، مالکیت خودروساز را گرفته است که مالکیت و مدیریت در تعارض هم قرار دارند و شاهد هستیم که نتیجه خروجی و کیفیت و قیمت خودروها مطلوب نیست.

ضرورت نگاه به توانمندی های داخل

سردار محمد در خصوص امید به رفع تحریم ها برای حل مشکلات گفت: مردم محکم پای انقلاب ایستاده اند جا دارد که اکنون دولت هم محکم بایستد. دشمن برای تجزیه ایران برنامه ریزی کرده است و می‌داند که تا ایران تجزیه نشود قدرت آن باقی می‌ماند و به دنبال این هستند که اقتدار کشور را کم کنند.

او تاکید کرد: نباید برای رفع تحریم به دشمن امید داشت. باید با توانمندی داخلی زنجیره‌ها را تکمیل و مشکلات را از داخل حل کنیم. اگر عزم و اراده ایجاد شود عقب ماندگی‌ها را جبران می کنیم  ما برای حل مشکلات باید نگاه به داخل داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: بحث دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه هم باید به طور جدی دنبال کنیم. با توجه به نرخ تسعیر ارز،  قیمت تمام شده تولید در کشور ما پایین است باید امکان صادرات به کشورهای همسایه را ایجاد کنیم و صادرات را توسعه دهیم که این همان اصل درون زایی و برون گرایی است.

محمد ادامه داد: مقام معظم رهبری در گام دوم بر ۵ اصل درون زایی، برون گرایی، دانش بنیان ها،  عدالت محوری و مردم نهادی تاکید دارند که اگر همه مردم و مسئولان بر این ۵ اصل پایبند باشند به طور حتم پیروز و موفق می‌شویم.

این مقام مسئول در خصوص تولید داخل توضیح داد: اینکه همه چیز را باید در داخل کشور تولید کنیم درست نیست، اما یک سری گلوگاه در کشور وجود دارد که اگر دچار اختلال شود کل تولید ممکن است بخوابد، باید آن ها را شناسایی کرده و  در داخل تولید کنیم تا وابسته نباشیم.

ورود قرارگاه خاتم الانبیا به طرح اقدام ملی مسکن

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به این سوال که چرا قرارگاه تاکنون نقش پررنگی در ساخت مسکن نداشته است گفت: به دلیل اینکه برای ساخت پروژه‌ های مسکن باید به طور مستقیم از مردم پول دریافت شود به صلاح نبوده که در این حوزه ورود داشته باشیم ضمن اینکه بیشتر طرح ها از سوی بخش خصوصی اجرا می شود.

او ادامه داد: اکنون که مسکن تبدیل به بحران شده ما اعلام آمادگی کردیم که اگر در طرح اقدام مسکن ملی سهمی برای قرارگاه در نظر بگیرند آن را اجرایی می کنیم. برای ساخت حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی فعلا صحبت شده  است و اگر با وزارت راه و شهرسازی توافق صورت بگیرد شروع به ساخت می‌کنیم.

او ادامه داد: در حوزه مسکن ما به دنبال صنعتی سازی ساختمان رفته‌ایم و تجهیزات لازم را داریم که این امر قیمت تمام شده را کاهش و سرعت  ساخت را افزایش می‌دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید