سعید محمد

مرکز اطلاع رسانی پویش مردمی حمایت از سردار دکتر سعید محمد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

دعای هفتم صحیفه سجادیه با دستخط منسوب به امام سجاد علیه السلام

سعید محمد گزینه ای ایده‌آل برای تشکیل دولت جوان انقلابی مدنظر رهبر ایران

به گزارش همگام، به نقل از منتخبین، از آن جایی که ایران در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خود در خردادماه قرار دارد، گمانه زنی های گسترده مبنی بر اینکه چه کسی در انتخابات شرکت می کند وجود دارد.در این بین، شکست دولت روحانی در انجام وعده‌های خود برای تسکین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های ایالات‌متحده آمریکا، احتمال حضور یک کاندیدای نزدیک به دستگاه‌های نظامی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایران افزایش داده است.از میان شایعه‌های مطرح شده برای حضور در انتخابات، سعید محمد یکی از آن‌ها می‌باشد که در حال حاضر به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که مورد تحریم آمریکا نیز قرار گرفته است، مشغول به فعالیت است.

 

کمپین مردمی حمایت از دکتر سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری اپلیکیشن موبایلی خود را منتشر کرد

 

 

لینک 1 : دانلود اپلیکیشن کمپین سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری

 
لینک 2 : دانلود اپلیکیشن کمپین سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری

 

از طریق فرم زیر می توانید با کمپین حمایت از سعید محمد تماس بگیرید.

 

 

اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در جدیدترین گزارش خود با اشاره به لقب “همتای تجاری شهید حاج قاسم سلیمانی” که از سوی رسانه‌های خارجی به سعید محمد داده شد، وی را به عنوان یک ستاره در حال ظهور در ایران، گزینه ای ایده‌آل برای تشکیل دولت جوان انقلابی مدنظر رهبر ایران معرفی کرد.

 

*** انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

 

به گزارش همگام، به نقل از منتخبین، از آن جایی که ایران در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خود در خردادماه قرار دارد، گمانه زنی های گسترده مبنی بر اینکه چه کسی در انتخابات شرکت می کند وجود دارد.در این بین، شکست دولت روحانی در انجام وعده‌های خود برای تسکین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های ایالات‌متحده آمریکا، احتمال حضور یک کاندیدای نزدیک به دستگاه‌های نظامی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایران افزایش داده است.از میان شایعه‌های مطرح شده برای حضور در انتخابات، سعید محمد یکی از آن‌ها می‌باشد که در حال حاضر به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که مورد تحریم آمریکا نیز قرار گرفته است، مشغول به فعالیت است.

 

*** سعید محمد کیست؟

 

محمد در سال ۱۹۶۰ در تهران متولد شد و حدودا یک سال قبل از پایان جنگ ایران و عراق، در سن ۱۹ سالگی به عضویت سپاه درآمد.

آنچه محمد را از هم کادری های خود در سپاه متمایز می‌کند، کمبود قابل توجه تجربه نظامی است که آنها را با تعداد زیادی از مناصب اجرایی و دستاوردهای علمی جبران کرده است.

قابل ذکر است که پیشینیان وی در خاتم الانبیاء از جمله محمد باقر قالیباف رئیس فعلی مجلس، ، وزیر سابق نفت حسین رستمی و فرمانده سپاه، عبادالله عبداللهی (که محمد در سال ۲۰۱۸ جایگزین وی شد)، همگی از فرماندهان سابق جنگ ایران و عراق بودند.

شاید به همین دلیل است که، برخلاف سایر پرسنل سپاه، محمد اغلب در کت و شلوار دیده می‌شود و وب‌سایت‌های مختلف ترجیح می‌دهند به جای سردار یا ژنرال با عنوان “دکتر” از او نام ببرند.

 

 

*** رزومه دکتر سعید محمد

 

محمد در سال ۲۰۰۹ دکترای مهندسی عمران را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

محمد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به عنوان مدیرعامل گروه SEPASAD، یک شرکت مهندسی مهم تحت کنترل سپاه که به دلیل پروژه‌های ساخت سد در ایران معروف است، خدمت می کرد.

محمد همچنین به عنوان مدیرعامل گروه شرکت‌های ساختمانی اطلس ایران که در ساخت مراکز و ساختمان‌های آپارتمانی و هتل‌های متعدد در سراسر کشور فعالیت داشت نیز مشغول به کار بود.

قرارگاه خاتم الانبیاء نیز بیشتر به دلیل حضور گسترده در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران، به ویژه بخش انرژی معروف است.

به عنوان مثال، خاتم‌الانبیاء پالایشگاه ستاره خلیج فارس (PGS) را توسعه داد که طبق گزارشات ۴۰ درصد مواد اولیه تولید بنزین در ایران را تولید می‌کند.

 

*** سعید محمد همتای تجاری حاج قاسم سلیمانی

 

در ادامه گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک با بیان اینکه، بدون شک سعید محمد یک ستاره در حال ظهور در ایران است، آمده است:

از این نظر، گزارشی در ژوئیه سال ۲۰۱۹ وال استریت ژورنال، محمد را “همتای تجاری” مرحوم ژنرال قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لقب داد که در ژانویه ۲۰۲۰ در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ترور شد.

اما، طبق گزارش روزنامه آفتاب یزد، محمد به ندرت نظرات خود را در مورد مسائل سیاسی ابراز داشته و بدیهی است که ترجیح می دهد کار خود را در مقر خاتم الانبیاء دنبال کند.

وی به تازگی در رسانه ها حضور بیشتری داشته و به استان‌های مختلفی از جمله آذربایجان و خراسان شمالی سفر کرده است.

با توجه به اینکه نامزدهای قبلی از همان الگوی افزایش سفرهای داخلی پیروی کرده‌اند، احتمالا وی این فعالیت‌ها را برای تقویت چهره عمومی خود انجام می‌دهد و در حال ادامه فعالیت سیاسی است.

 

*** آیا محمد می‌آید؟

 

در زمان نگارش این گزارش، هنوز مشخص نشده است که آیا محمد در انتخابات ریاست جمهوری خرداد شرکت خواهد کرد یا خیر.

با این وجود، گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای در رسانه‌های ایرانی در مورد احتمال ورود وی به این رقابت وجود دارد.

به عنوان مثال ، عباس سلیمی نمین ، ستون نویس و مفسر محافظه کار، نوشته است که “من مطمئن نیستم که [سعید محمد] در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد، زیرا برخی معتقدند که او خود را برای شهرداری تهران آماده می کند.

از این گذشته ، ما انتخابات شورای شهر را نیز در پیش داریم.

 

*** ویژگی‌های مثبت سعید محمد

 

در ادامه گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک به ویژگی‌های مثبت سعید محمد پرداخته شده و آمده است:

محمد مزایایی دارد که اگر در انتخابات شرکت کند می تواند به نفع او باشد.

آیت الله علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، معتقد است که درمان مشکلات فعلی ایران در حال حاضر با “یک دولت جوان انقلابی” است.

بنابراین ، یک تکنوکرات جوان و فداکار ایدئولوژیکی مانند محمد یک کاندیدای ایده‌آل برای تحقق این موقعیت خواهد بود.

بنابراین ، سن نسبتاً جوان او در مقایسه با سایر نامزدهای محافظه کار می تواند به نفع او کار کند.

علاوه بر این ، تجربه اجرایی و سوابق تحصیلی او را به یک کاندیدای قدرتمند در انتخابات آینده تبدیل کرده است.

بعلاوه، از آنجا که رای‌دهندگان ایرانی معمولاً از نامزدهای با سابقه نظامی طرفداری نمی کنند، اینوضع می‌تواند به نفع وی باشد.

صرف نظر از این موضوع، شایان ذکر است که قوانین ایران ایجاب می‌کند که وی قبل از شرکت در انتخابات از کار نظامی خود استعفا دهد.

 

*** چالش‌های محمد در انتخابات ریاست جمهوری

 

از طرف دیگر، چندین عامل می تواند به شانس حضور و موفقیت محمد در انتخابات آسیب برساند.

حمیدرضا طرقی، یک سیاستمدار محافظه کار و قانونگذار سابق، اخیراً اظهار داشت که محمد “شخصیتی توانا، سخت کوش و باتجربه و با توانایی اجرایی فوق العاده” است.

با این حال، وی ابراز شک داشت که آیا شورای نگهبان که یک نهاد راستی آزمایی می‌باشد، وی را به عنوان “رجل سیاسی” که صلاحیت مدنظر قانون اساسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌باشد، می پذیرد یا خیر.

شورای نگهبان قبلاً از این پیش شرط بحث برانگیز و مبهم برای منع بسیاری از نامزدها از جمله نامزدهای زن استفاده کرده بود.

به طور مشابه، برخی از رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که نیروهای نزدیک به یکی از سیاستمداران ایرانی که گفته می‌شود درحال بررسی برای چهارمین تلاش خود برای ریاست جمهوری است، تلاش می کنند رد صلاحیت محمد را بر اساس شرط فوق‌الذکر تحت فشار قرار دهند.

مهدی حسن زاده ، روزنامه نگار ایرانی که از روابطش با قالیباف خبر داده بود، در آگوست سال ۲۰۲۰ با توئیتی نوشت:
“آقای سعید محمد ، فرمانده محترم و سخت کوش خاتم الانبیاء ریاست جمهوری برای شما خیلی زود است”.

مانع دیگر برای محمد، مبهم بودن نسبی او در سیاست ایران در مقایسه با سایر نامزدهای احتمالی تندرو است.

در این رابطه ، مهدی چمران ، رئیس سابق شورای شهر تهران و سیاستمدار محافظه کار، گفته است:

“درک من این است که جامعه به اندازه کافی با [محمد] آشنا نیست و این زمان می برد … اما اگر نیروهای جوان‌تر با تجربه اجرایی ورود پیدا کنند، اصولگرایان از آنها حمایت خواهند کرد”

این می تواند موج مصاحبه‌های اخیر محمد با رسانه‌های ایرانی و سفرهای داخلی او را توضیح دهد.

 

*** آیا سعید محمد نامزدی ایده‌آل برای انتخابات ریاست جمهوری است؟

 

به گزارش خبرگزاری سروش، در پایان گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک آمده است:

جمهوری اسلامی برای پر کردن خلا ایدئولوژیک اشخاصی که به عنوان نسل اول سپاه که هم در انقلاب ۱۹۷۹ و هم در جنگ ایران و عراق شرکت کردند و صحنه را ترک کردند، با چالش‌های مهمی روبرو است.

سعید محمد نماینده نسل دوم سپاه پاسداران است و به عنوان شخصیتی نسبتاً جوان و تکنوکرات که موفقیت‌های تحصیلی و تجربیات اجرایی وی به طور قابل توجهی بیش از حرفه نظامی وی است ، یک نامزد ایده آل برای این نقش است.

مهمتر از همه ، حتی اگر محمد در انتخابات ژوئن نامزد نشود، او همچنان یک شخصیت با نفوذ و یک ستاره در حال ظهور در ایران است که احتمالاً نقش بیشتری در دستگاه سیاسی جمهوری اسلامی بازی خواهد کرد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

ویدئوی کمپین سعید محمد : برای نمایش روی تصویر کلیک کنید